دسته‌بندی نشده

سه نکته برای انتخاب لباس مینی یا کوتاه مجلسی

شما به یک مهمانی مجلسی دعوت شده اید و باید لباس مناسب را برای آن پیدا کنید. اما لباس مناسب برای یک مجلس به لباس سنتی کوتاه مشکی محدود نمی شود. لباس های مجلسی  از نظر  خط پاچه، طول آستین، رنگ، پارچه و طرح بسیار متفاوت هستند. در گذشته، مشاوره گرفتن از یک فروشنده لباس فروشی کافی بود. اما خریدهای خرده فروشی بیشتر و بیشتر به صورت آنلاین انجام می شود. در واقع، یک نظرسنجی در سال 2017 نشان داد که پرفروش‌ترین محصول آنلاین، پوشاک زنانه است. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا سه ​​نکته برای انتخاب یک لباس مینی یا کوتاه مجلسی وجود دارد :

طول لباس کوتاه مجلسی باید با موقعیت مجلس همخوانی داشته باشد

یک شوخی قدیمی در مورد لباس های کوتاه و مقالات علمی وجود دارد “هر دو باید به اندازه ای بلند باشند که موضوع را پوشش دهند اما به اندازه کافی کوتاه باشند تا جالب باشند”. به گفته برخی از کارشناسان مد ، طول لباس به مناسبت مجلس بستگی دارد . یک لباس مجلسی بلند برای مهمانی های رسمی مناسب است، در حالی که یک لباس مجلسی کوتاه برای مهمانی های نیمه رسمی یا غیررسمی مناسب است. بنابراین، برای یک مجلس رسمی، یک لباس مجلسی زیر زانو مناسب است . برای یک مجلس مهمانی نیمه رسمی یا غیررسمی، یک لباس مجلسی بالای زانو باشد مناسب است.

چقدر بالاتر از زانو؟ یک قانون کلی این است که یک لباس مجلسی کوتاه نباید از نوک انگشتان دست در حالی که به پا چسبیده اند بالاتر باشد.

جنس لباس باید با سطح مراقبتی که می توانید از آن انجام دهیم مطابقت داشته باشد

صرف نظر از طول لباس، کارشناسان موافق هستند که لباس های مجلسی باید  بدون چین و چروک باشند. برای کسانی که می توانند برای اتو کردن یا بخار زدن لباس های مجلسی خود وقت بگذارند (یا پول پرداخت یک خشکشویی را دارند)، هر جنسی، از جمله پنبه یا کتان،مناسب است. برای کسانی که به دنبال یک لباس مجلسی کوتاه با  زمان نگهداری کمتر هستند، لباس‌های ساخته شده از اکریلیک، ترکیب اسپندکس، میکروفیبر، ترکیب لایکرا، یا پارچه‌ای با پوشش مقاوم در برابر  چین و چروک،  حتی در صورت بسته‌بندی در چمدان ، بدون چروک می‌مانند .

اکسسوری ها باید مکمل لباس باشند

به عنوان یک قاعده کلی، لوازم زیورآلات جانبی باید در کنار لباس مجلسی به مقدار کم استفاده شوند. برخی از متخصصان مد چیزی جز جواهرات ظریف مانند گوشواره، گردنبند و انگشتر، به علاوه یک تکه معمولی را توصیه نمی کنند تا اکسسوری ها از دید لباس کم نکنند و توجه چشم را پرت نکنند. به طور کلی،  یک گردنبند بلند را می توان با یک لباس مجلسی یقه باز پوشید، در حالی که یک لباس مجلسی با یقه گرد معمولاً گردنبند کوتاه تر را می طلبد. جالب اینجاست که برخی از متخصصان مد پیشنهاد می کنند که اکسسوری  هایی را برای تغییر استایل یک لباس مجلسی انتخاب کنید. برای مثال، جواهرات، کفش‌ها و اکسسوری‌های موی مختلف می‌توانند یک لباس مجلسی را برای موقعیت‌های مختلف مناسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید